تفاوت LCD اورجینال با LCD کپی

با سلامی دوباره خدمت شما دوستان و همراهان همیشگی ایران گلکسی هستیم.کنارتون هستیم با مقاله تفاوت LCD اورجینال با LCD کپی ، چونکه مهمترین دغدغه ی کسانی هست که با مشکل خرابی LCD روبه رو شدن .همچنین باید گفت که در این بازار پر از دوز و کلک پیدا کردن LCD اصل واقعا کار خیلی سختی هست.

خب پس از خراب شدن و شکستن LCD شما راه درازی در تعمیر کردن آن دارید و باید حواستان کاملا جمع باشد که کلاه بر سرتان نگذارند.برای جلوگیری از این کار با ایران گلکسی همراه باشید.

اول با این شروع می کنیم که LCD مهمترین قسمت گوشی و چون گوشی های مدرن الان LCD هایی با کیفیت بزرگ و با رزولوشن بالا دارند گران ترین قطعه گوشی همون LCD هست و به تبع تعویض کردن آن هم هزینه ی بالایی دارید و از همین سو توصیه میکنم با دقت ازش مراقبت کنید.

چرا تعمیر کارها از LCD کپی استفاده می کنند؟

در قسمت بالا توضیح دادیم که LCD ها بسیار گرون هستن و به همین دلیل تعمیرکار ها برای کم کردن هزینه و یا سود بیشتر به LCD های کپی روی میارن. اما در کنار اون بعضی از مشتری ها هم به علت قیمت کمتر از اونها حمایت میکنند و ازشون راضی هستن.

ولی این نکته رو در نظر نمی گیرن که LCD کپی براشون به عنوان کپی کار میکنه و احتمال شکستن و خراب شدن آنها بیشتر از اورجینال ها هست و در کل حتی باید هزینه بیشتری رو صرف تعمیر گوشی شون کنن.پس از همین الان بهتون پیشنهاد میکنم که از LCD اورجینال استفاده کنید.اگه راه تشخیص آنها رو نمی دونید همراه ما باشید.

LCD کپی (High Copy) به چی میگیم؟

در بازار ال سی دی به دو نوع تقسیم میشه که یکی همون LCD اورجینال هستش که توسط شرکت سازنده گوشی به بازار عرضه میشه. ال سی دی های دوم هم به نام کپی (High Copy) یا غیر اصل و چینی غیره معرف هستن.

ال سی دی های کپی کیفیت پایین تری نسبت به اورجینال دارند و توسط شرکت های سازنده گوشی مورد تایید نیستند.

همون طور که حدس می زنید این ال سی دی ها ساخت چین هستن و خب باید هم ساخت چین باشن چونکه چین کل بازار رو گرفته و تو هرکاری یه سررشته ای داره.

اینو هم لازم میبینم بگم که تنها مزیت ال سی دی های کپی قیمت پایین آنها است و بعد از اون فایده زیادی ندارن.

تفاوت LCD اورجینال با LCD کپی

خب دیگه بر میگردیم به موضوع اصلی که تفاوت LCD اورجینال با LCD کپی هستش.چند تا از اصلی ترین تفاوت های رو بخونین:

روشنایی وکیفیت صفحه نمایش : ال سی دی ها اورجینال به طور حتم کیفیت بهتری از کپی های خود دارند و تفکیک رنگ آنها خیلی بهتر از LCD های کپی است.همچنن روشنایی صفحه در LCD های اورجینال خیلی بیشتر است و وضوح آنها در موقیعت های آفتابی و روشن خیلی بهتراست.متاسفانه بیشتر ال سی دی های کپی از این نظر کیفیت خیلی پایینی دارند.

تفاوت LCD اورجینال با LCD کپی

دوام و استحکام : صفحه های کپی به طور کلی آسان تر می شکنند و نسبت به استفاده روزمره مقاومت کمتری دارند.

عملکرد دیجیتایزر (لمسی) معمولی است : بیشتر ال سی دی های کپی عملکرد لمسی خوبی ندارند و معمولا به صورت عادی کار می کنند و این برای خیلی از افراد راضی کننده نیست.

صدمه زدن به دیگر قسمت های سخت افزاری : ال سی دی های کپی علاوه بر آنکه کیفیت دلخواه را ندارند پس از مدتی چون ال سی دی گوشی از اصل به بدل تغییر یافته مشکلاتی در باتری و عملکرد گوشی به وجود می آورند.حتی برخی از آنها به مدار نور پس زمینه نیز آسیب می رسانند.

قیمت : به نظر خیلی از افراد تفاوت قیمت ال سی دی اصل با کپی یکی از اصلی ترین تفاوت های این دو است.اما باید در نظر داشت که به مراتب کیفیت آن نیز پایین تر است.

خب از اول مقاله سعی داشتیم که تفاوت LCD اورجینال با کپی رو بهتون بگیم.پس از این که تمام اینها رو فهمیدید باید راه های تشخیص ال سی دی اورجینال رو از کپی هم بدونید. پس همراه ما باشید.

راه های تسخیص ال سی دی اورجینال از ال سی دی های‌ کپی

بررسی کیفیت پس از تعویض : شما می توانید پس از تعویض کردن ال سی دی کیفیت محتوا و روشنایی آن را مشاهده و دریابید که ال سی دی که در مقابل شما قرار دارد اصل است یا کپی.اما این کار چون پس از تعویض کردن است زیاد مفید نیست.

آرم شرکت سازنده : معمولا آرم شرکت سازنده بر روی ال سی دی ها موجود می باشد اما در ال سی دی های کپی خبری از آنها نیست.این موضوع به ویژه در ال سی دی های اپل موجود است.

تفاوت LCD اورجینال با LCD کپی

پد های اطراف کابل : در LCD های OEM ، پد صابون یا قطعه کوچکی اسفنج در اطراف کابل های نوار وجود دارد و وقتی آنها را لمس کنید می توانید احساس کنید که چقدر صاف هستند. اما در نسخه های کپی ، کابل ها دارای پوست صابونی نیستند و یا یک اسفنج کوچک ندارند و وقتی این کابل ها را لمس می کنید ، لکه های نرم و نرم وجود ندارد. همچنین ، LCD های کپی نسبت به LCD های OEM انعطاف پذیری بیشتری دارند.

چسب پلاستیکی حسگر نوری : در LCD های کپی، چسب پلاستیکی حسگر نوری بسیار ضعیف تر از LCD های OEM است.

بررسی محل نشستن لنز دوربین سلفی : در LCD های OEM ، می توانید بخش مستطیل شکل و سفیدی را در قسمت لنز دوربین مشاهده می کنید که در LCD های کپی چنین چیزی وجود ندارد.

تفاوت LCD اورجینال با LCD کپی

 چسب محافظ : چسبی که در نگهدارنده محافظ دوربین در OEM LCD استفاده می شود بسیار قوی تر از چسب در LCD های کپی است. همچنین در LCD های OEM که مشکی هستند ، یک حلقه آبی برای جلوگیری و بازتاب تاریکی وجود دارد تا بتواند تصاویر را با کیفیت خوب ضبط کند ، در LCD های کپی چنین چیزی وجود ندارد.

بررسی شماره سریال ها : ال سی دی های OEM و کپی دارای شماره سریال و آرم هستند ، اما یک تفاوت وجود دارد: در LCD های OEM ، شماره سریال و آرم در اندازه کوچکتر و رنگ تیره تر هستند و دارای خراشیدگی هستند که وقتی به آنها دست میزنید معلوم میشود ، در حالی که در LCD های کپی ، شماره سریال و آرم ، در اندازه بزرگتر و رنگ روشن تری دارند و هیچ گونه خراشیدگی خاصی ندارند و با استفاده از لنت های الکلی به راحتی از بین می روند.

تفاوت LCD اورجینال با LCD کپی

برچسب بالایی : در LCD های OEM ، در بالا ، در گوشه سمت چپ یک برچسب مات سیاه مشاهده می کنید که ال سی دی های کپی دارای این نوع برچسب ها نیستند ، یا اگر دارای آن باشند ، مات نیست!

صافی کناره ها : هر وقت انگشت خود را به دور پنل ال سی دی بکشید ، می توانید احساس کنید که چقدر صاف است ، اما اگر همان کار را با پنل کپی انجام دهید ، احساس صافی نخواهید کرد.

مات بودن ال سی دی : صفحه های LCD OEM نسبت به LCD های کپی مات هستند.

تفاوت LCD اورجینال با LCD کپی

خب اینها رایج ترین تفاوت های ال سی دی های اورجینال با کپی های خود بودن.باید توجه کنید که برای تشخیص ال سی دی اورجینال از کپی باید در این زمینه حرفه ای باشید و تجربه کاری داشته باشید پس اگر زیاد وارد نیستید دوستی یا رفیقی همراه خود داشته باشید.

رفیق نداشته باشم چه کار کنم ؟

در این صورت ما بهتون پیشنهاد می دیم که یه سری به سایت ایران گلکسی بزنید و از قسمت تاچ ال سی دیهای آیفون و تاچ ال سی دی های سامسونگ ما دیدن فرمایید و بهترین ال سی دی ها اورجینال رو تهیه فرمایید.همچنین میتوانید با مراجعه به دفتر ایران گلکسی ال سی دی خود را توسط ماهر ترین افراد تعویض نموده و از اورجینال بودن آن اطمینان حاصل گردانید.این رو هم باید بدونید که خدمات ایران گلکسی در بهترین کیفیت ، کوتاه ترین مدت و کمترین قیمت ارائه میگردد.پس با خیال راحت به سراغ ما بیایید.

همچنین اگه بخواین مقاله تفاوت LCD اورجینال با LCD کپی در دیگر صفحات اجتماعی چون ویرگول بخوانید فقط کافیه یک کلیک کنید.

  • میر حسام موسوی
  • دی 30, 1398
  • 1450 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...